בלוג המנטורינג של התחלה חדשה

נמצא חיסון לעסקים

ארגונים שמטמיעים מנטורינג בתהליכי הניהול, נהיים בריאים יותר ומחוסנים יותר לשינויים.

נסו לנהל את הקריירה שלכם או את הארגון שאתם עובדים בו עם אותו המתודולוגיות שהשתמשתם בהן לפני עידן הקורונה וגלו כי הדברים לא מתקדמים כמצופה המציאות החדש דורשת מכם לסגל יכולות חדשות ארגונים שהשכילו להטמיע תהליכי מנטורינג בארגון זכו להאיץ תהליכים ולהצעיד את הארגון קדימה התחלה חדשה משיקה בימים אלו את ההרשמה למחזור 14 של קורס מנטורים ומאחוריה למעלה מ-300 בוגרים שכבר השתלבו בתעשייה מה סודו של המנטור ולמה כדאי לכם ללמוד את רזי המקצוע דווקא בהתחלה חדשה? על כך בכתבה הבאה.

 

לאן שלא תלכו והיכן שלא תשאלו, תגלו ארגונים שנראים היום נראים אחרת ממה שנראו לפני הקורונה. רובם רזים יותר, חלקם עברו למשרדים חדשים (או עברו לעבוד מהבית), חלקם חוו טלטלה רצינית, חלקם מכה קלה בכנף וכמובן שגם יש את מי שהרוויח. לא משנה לאן הקורונה לקחה את הארגון, הוא בוודאות כמעט מלאה נראה שונה ממה שנראה טרום המגיפה.

המציאות הזו הביאה ארגונים רבים להבין שבמלחמה הזו לא החזק הוא ששורד אלא הגמיש. וכי מתודולוגיות הניהול המוכרות לנו זקוקות להתאמה ולארגון מחדש. לא מדובר כאן על שינוי של המבנה הארגוני וסידור החיילים מחדש. המציאות החדשה מפגישה אותנו עם אתגרים שלא הכרנו קודם ושדורשים את התייחסותנו המלאה.

לדוגמה: עבודה מהבית שמאתגרת את הסולידריות הארגונית, מפרקת את המרקם החברתי שהיה ובונה סוג חדש של מערכות יחסים ויחסי עבודה בין קולגות ובין עובד – מעביד. איך נראה אותו מבנה חדש? אין לדעת. זה משהו שהולך ונבנה לנגד עינינו ודרושים מנהיגים אמיתיים כדי לקחת את השינויים האלה ולנתב אותם למקומות טובים, בונים ומפרים. התמודדות לא נכונה עם השינויים האלה עלולה לפגוע בביצועים במקרה הטוב, או לפרק את הארגון לגמרי במקרה הגרוע.

 

תור הזהב של המנטורים

אחת הדרכים הטובות ביותר להעשיר את הארגון במנהיגים היא על ידי הטמעה של מנטורים ותהליכי מנטורינג בארגון. מי הם המנטורים ולמה יש להם תפקיד חשוב כל כך בהצלחת ארגונים? מנטורים הם אנשים שעוזרים לאנשים פחות מנוסים מהם בתחומי עיסוקם ותורמים לפיתוח הקריירה שלהם. לרוב, המנטורים יהיו מנהלים מכל הרמות ומומחים בתחומם. מלבד הניסיון וההכשרה, רצוי שיהיה למנטור תכונות בסיס שעשויות לסייע לביצוע התהליך בצורה מוצלחת ובהן: סבלנות, סקרנות, התלהבות, ידע נרחב, חוש הומור ומודעות גבוהה לאנשים שסביבם. תהליך המנטורינג מוגדר כקשר זמני המסתיים כשהמנטי הפיק את הידע או היכולות הדרושות לו והוא מסוגל לפעול באופן עצמאי.

בעוד מספר המנטורים שפיתחו קריירה עצמאית כמנטור למנהלים ועצמאיים רק הולכת וגדלה, גם ארגונים הבינו את עוצמת הערך המוסף שמעניקים המנטורים להאצת תהליכים ארגוניים. בשנים האחרונות, יותר ויותר חברות החלו לאמץ תכניות מנטורינג, מתוך הבנה שלתהליך זה ישנם יתרונות גם עבור הארגון עצמו. מחקרים מצאו שתכניות מנטורינג בארגונים יכולות לסייע בשיפור הביצועים, שימור הצוות, שיפור דימוי הארגון ופיתוח הידע הארגוני. כל אלה מובילים לשביעות רצון גבוהה יותר של העובדים וכתוצאה מכך להאצת תהליכים ושיפור היעילות הארגונית. אבל לא רק הארגון נהנה מתהליך המנטורינג, למנטורינג יש יתרונות מוכחים רבים עבור כל המעורבים: המנטור, המנטי והארגון.

 

למה ללמוד קורס מנטורים בהתחלה חדשה?

התחלה חדשה מובילה את תחום המנטורינג בישראל מזה ואף נמנית בין חלוצי הענף בארץ, עם 14 מחזורים בשלוש שנים ומעל 300 בוגרות ובוגרים מוסמכים, שחלקם הגדול השתלב כמנטורים – או בארגון שבו עבדו או כקריירה עצמית.

בין בוגרי הקורס ניתן למנות בכירים בחברות גדולות במשק, כגון זוגלובק, אפריקה ישראל, קבוצת מקקאן אריקסון ועוד, ביניהם נושאי תפקיד כגון מנכ"לים, סמנכ"לים, מנהלי מחלקות ומומחים בתחומם שבחרו בהתחלה חדשה כגוף שילווה אותם לקראת הצעד הבא בקריירה שלהם.

בין המנטורים שמלווים את בוגרי הקורסים ניתן לציין את אריה מליניאק – מנטור ומאמן אישי, לשעבר מאמן נבחרת ישראל בכדורסל;  דורון ליבשטיין – מנכ״ל חברת MEMTORS CHANNEL ויו״ר WELLBE, לשעבר סמנכ"ל השיווק של מייקרוסופט ישראל; ורוני ניר – מנכ"ל התחלה חדשה ומנטור בכיר. את הקורסים מלווים מנטורים נוספים המביאים מניסיונם האישי והמקצוע בתחום, שלצד הידע התיאורטי, ניתנת לבוגרי הקורס האפשרות לקחת חלק בתהליך פרקטיקום ולהתנסות במנטורינג באופן פעיל, כהכנה לשלב הבא בקריירה.

אם אתם מנהלים או מומחים בתחומכם אנו מזמינים אתכם ללמוד עוד על קורס המנטורים של התחלה חדשה ולהכין את עצמכם ואת הארגון שלכם למציאות החדש.

שתפו את הפוסט

עוד בנושא...