בלוג המנטורינג של התחלה חדשה

האסטרטגיה מאחורי מנטורינג פנים ארגוני

אסטרטגיה ללא יישום היא רק חלום. יישום ללא אסטרטגיה הוא חלום בלהות…

 

האתגר הגדול ביותר של חברות כיום הוא לא בהכרח היכולת לגבש ולכתוב תכנית אסטרטגית טובה שתוביל אותן לצמיחה רווחית גם בזירות תחרותיות, אלא היכולת ליישם את האסטרטגיה במהירות, באופן אפקטיבי ובמקסימום גמישות.

 

כשבודקים חברות מצליחות בעידן העסקי הכאוטי, פיתחו יכולת לנהל שינויים בתדירות ותכופה בעצימות גבוהה, ניתן לראות גם כי יכולת זאת של יצירת שינוי והתפתחות מתמשכים, נשענת על 5 מפתחות הצלחה עיקריים:

  1. פוקוס – בהירות מדויקת של הנהגת החברה מה ספציפית החברה חייבת לעשות עכשיו כדי להמשיך ולצמוח ולא פחות חשוב מזה, מה לא לעשות עכשיו.
  2. התאמה – להבטיח שיש הלימה מוחלטת בין החזון, המטרות, תכנית היישום והיעדים עד לרמה של מחלקות/תחומים, מנהלים ועובדים.
  3. חיבוריות – רתימה לאורך ולרוחב הארגון של מקסימום אנשים לשינוי לכדי יצירת מומנטום והתלהבות – סינרגיה מדבקת.
  4. העצמה – מינוף כלל היכולות, הניסיון והידע הנצבר המצרפי של מירב העובדים, תוך מתיחת פוטנציאל החוזקות של כל עובד/מנהל באשר הוא.
  5. כיוון מסלול – לוודא כל העת קבלת כמה שיותר מידע ותובנות בדרך מתוך ומחוץ לארגון ולתכנן מסלול מחדש, ושוב, בבהירות, התאמה, חיבוריות והעצמה.

תפקיד המנטורינג הפנים הארגוני הוא לשמש כמאיץ המבטיח ש- 5 מפתחות ההצלחה יתקיימו במיטבם בכל תהליך שינוי אסטרטגי הנדרש לארגון.

 

כלים חדשים להתמודדות עם אתגרים מוכרים

דמיינו לעצמכם עשרות מנהלים מנטורים בארגון, ממגוון רחב של דרגי ניהול ותחומי התמחות של החברה, אשר משמשים כמנטורים לעובדים/מנהלים אחרים בארגון. מעניקים להם ידע שנצבר אצלם במהלך שנות עבודתם בחברה ומקצרים את תהליך הלמידה שלהם באופן משמעותי.

דמיינו לכם שמידע חשוב יזרום במהירות האור בתוך הארגון, כאשר כל שינוי מגיע לכל עובד במהירות, באופן בהיר וברור שאינו מייצר התנגדות לשינוי, גלויה או נסתרת. מנטורים שמתקשרים את האסטרטגיה של הארגון, מפרקים למטרות ברורות ומאפשרים למנטיז שלהם לבנות תכנית פעולה כיצד להשיג את היעדים.

דמיינו לכם, עובדים מרוצים כי הארגון מספק לכם מנטורינג שמעצים אותם, נותן להם כלים להתמודד עם אתגרים, מפתח עוד ועוד את היכולות שלהם, מייצר איתם מחויבות לתוצאות, מוריד אותם למגרש לשחק את המשחק ולנצח ולקחת אחריות אישית על הצלחתם, במקום תחושת קורבנות ואשמה.

איך עושים את זה? בוחרים קבוצות של מנהלים בארגון ומכשירים אותם להיות מנטורים – שילוב של יועץ, חונך ומאמן. מנטור פנים ארגוני בהגדרתו הוא מנהל שכבר עשה זאת, הוא מכיר את המהמורות בדרך, הוא מומחה בתחומו ומכיר את השבילים המקצועיים והעסקיים המובילים להצלחה. הוא מאגר ידע וניסיון שהושג בשנים רבות של למידה והתפתחות ועם הכלים שהוא מקבל בתכנית ההכשרה, הוא רוכש גם מיומנות גבוהה בליווי בדרך מותאמת ספציפית לכל אחד מהמנטיז שלו –"חנוך לנער לפי דרכו".

 

מניעים תהליכים באמצעות מעגלים

לאחר ההכשרה, מצוותים למנטורים מנהלים או עובדים אחרים ולאו דווקא כאלו הכפופים אליהם ולאורך תקופה של לפחות 3 חודשים מתבצע תהליך המנטורינג. לאט לאט, נוצרים מעגלים של מנטורינג פנים ארגוני אשר מאפשרים ליישם כל אסטרגייה וכל שינוי ארגוני או עסקי במהירות, יעילות ובעלות תועלת מינימלית. זהו תהליך היוצר WIN WIN לעובדים ולארגון.

  • מקסום ושימור המשאבים הקיימים בארגון – כוח האדם המנוסה והמיומן אותו חשוב ביותר לשמר – גידול בשיעור שימור מנהלים ב 50% (גם בקרב מנטורים וגם בקרב המנטיז)
  • רלוונטיות וספציפיות של תהליכי ההכשרה המקצועית והניהולית לארגון – ע"י מנהלים מומחים בתחומם
  • Scaling-Up של תהליכי הדרכה, למידה והתפתחות – לעובד אחד, מאות או אלפים
  • התאמת ה"מנטור" לסוג ההכשרה או הלמידה הנדרש – לא עוד הדרכות והכשרות גנריות
  • מיקוד תהליך המנטורינג באופן שמאפשר לייצר הצלחות והעלאת הערך העצמי של העובד.
  • שילוב של פיתוח כישורים קשים ורכים באמצעות "מנטור" אחד –פיתוח והעצמת מנהלים ועובדים כאחד
  • שיפור מיידי ביכולת קבלת החלטות באופן מהיר וחכם מבוססות הבנה אסטרטגית לאורך ורוחב הארגון
  • שיפור ביצועים והגדלת תפוקות – שותפות אינטרסים
  • יצירת תרבות של מחוייבות, תעוזה וחוסן מבוססת למידה, סקרנות וקבלה

תכנית ™MentoRings ליצירת מעגלי מנטורינג פנים ארגוניים, פותחה ע"י ליאורה ליפץ, ורוני ניר מחברת "התחלה חדשה". החברה הכשירה מאות מנטורים ב -9 השנים בהם היא מהווה את הבית של המנטורים בישראל, התכנית הייחודית מיושמת כיום במגוון רחב של חברות פרטיות וציבוריות.

 

 

 

שתפו את הפוסט

עוד בנושא...